Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнение за бензинова Алфа 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Много благодаря за изчерпателните мнения, страшно много ми помагате, все повече се убеждавам ще колата ще е 159 1.8 mpi. Все пак ще го видя и дизела, макар че въпреки доста добрите динамични характеристики ме разубеждава възможността от скъпоструващи ремонти, който мога да си ги спестя с малко по бавно ускорение. Все пак не искам да се заричам защото един тест драйв може да промени полюсите. Най ме притеснява момента в дизела че може да е някой закрепен да го покарам и след 1000 км да започне драмата, а в миналото така съм се наигравал с дизел че още ги гледам с голяма доза скептицизъм, макар и не италиански.
    Та в този ред на мисли какво бихте ме посъветвали да гледам когато правя оглед, за по купето ми е ясно да огледам за ръжди да тествам до колкото е възможно окачването, ако е от автокъща малко е съмнително дали ще може да се направи тест драйв но в автокъщата все може да се чуе нещо по окачването и кормилната уредба. Много ще ми помогнете ако ми споделите какво да гледам по самият двигател за някакви определени звуци да се заслушам ли? Общо взето кой са най важните елементи в огледа на 159 с който да избегна някоя закърпена гробница?

    Comment


    • #47
      Моторът трябва да работи тихо и равномерно. Не трябва да има тропане, тракане, дрънчене, виене, свирене. Трябва да пали за не повече от 3 секунди, независимо от околната температура. Само в първата минута след студен старт може да има леко колебание в оборотите на празен ход. След това те трябва да са напълно стабилни.

      Абе - като швейцарски часовник

      Ауспухът трябва да е с ръждиво-сив цвят и без никакви черни мазни отлагания.
      Една диагностика за да се види състоянието на периферията му (дебитомер, вариатори, ламбда сонди, термостат.....) и наличие на евентуални грешки, е силно пожелателна.

      Не се връзвай на номера, че не могат да правят тест драйв. Коректните търговци имат легален начин за това.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:17.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Ако ще гледаш дизела, обърни внимание на следните неща :

        Мотора трябва да работи равномерно, без притрисания и колебания в оборотите, подобни такива са възможни единствено в първите 1-2 секунди.
        Състояние на съединителя, не трябва да има шумове при натискане/отпускане на педала, особенно силно се усещат ако задържиш на полусъединител. Ако има тестдрайв, обърни внимание дали усещаш приплъзване (примерно 4та скорост на ~70-80км/ч и натиснеш до долу газта).
        Не трябва да има пушеци при нормално шофиране, допустимо е единствено черен пушек при рязко ритане на газта. Ако има сив дим, вероятно проблем в горивна система. Ако има синкав дим, пак не е на добре.
        Не трябва да има виене от турбото, особено ясно се усеща при дърпане на крака от газта (момента на разтоварване). При повечето 1.9ки се чува турбото, нещо като фабричен дефект. При 2.4 категорично не трябва да се чува виене.
        Разширирелното казанче не трябва да има мазни черни отлагания отвътре.
        Обърни внимание на маркучите, стандартата проверка за надуване, не трябва да са твърди като камък при достигане на 90гр.
        Обърни внимание на кормилната уредба, на празен ход при въртене не трябва да усещаш вибрации или ръмжене, често когато маслото е червено се усещат такива неща и проблема се решава със смяна на маслото с подходящото зелено.
        Преглед за ръжди и ходова част, стандартно за всяка кола.
        Преглед на всички системи и екстри, пак стандартно.
        Често срещан израз при джамбазите е "климатика да не включва защото е под едиколко си градуса, имал защити, било климатроник и сам решавал кога да се включи и т.н.", такова животно няма, включва винаги когато му кажеш размразяване на прозорците, бягай далеко от такива продавачи щото това ще е най-малкия проблем в колата.

        Евентуално закачане за диагностика и преглед в сервиз винаги са предпоставка за намиране на по-читав екземпляр.
        Last edited by mirchozo; d.m.y г., 09:09.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #49
          Аз ако купувам 2.4ка, бих се възползвал от тази услуга: https://www.olx.bg/ad/test-za-izgore...5-ID6IaOB.html
          156 2.0TS

          Comment


          • #50
            @mirchozo, относно климатика при 159 не знам как е, обаче при 156 компресора не работи под 3 градуса.
            2005 156 1.9 JTD 115
            2004 GT 2.0 JTS 165

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от kirekchiev Покажи съобщение
              @mirchozo, относно климатика при 159 не знам как е, обаче при 156 компресора не работи под 3 градуса.
              При 159 това ограничение е при -1 гр.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #52
                Чувал съм го да се включва когато се изпоти предния прозорец, не съм обръщал внимание в момента на включване колко градуса е навън, но едва ли са били положителни температурите, макар че моята излиза сутрин от гаража и чак след 5мин добивам реална представа за външната температура. Ще тествам тия дни и ще дам по-конкретен отговор.
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                  Чувал съм го да се включва когато се изпоти предния прозорец, не съм обръщал внимание в момента на включване колко градуса е навън, но едва ли са били положителни температурите, макар че моята излиза сутрин от гаража и чак след 5мин добивам реална представа за външната температура. Ще тествам тия дни и ще дам по-конкретен отговор.
                  Температурната граница е описана в потребителския ферман и поради това се препоръчва при околна температура < -1 гр. да се изключи рециркулацията понеже на компресора вече не може да се разчита за изсушаването на джамовете.

                  На стр. 68:

                  With the outside temperature
                  below -1°C the
                  climate control compressor
                  is unable to work. It is
                  therefore inadvisable to use the
                  inside air recirculation function
                  with low outside temperature
                  as windows may mist over
                  quickly.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:36.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment

                  Working...
                  X